
Technologia telematyczna w pojazdach JLR jest połączeniem telekomunikacji i informatyki. Obejmuje integrację różnych komponentów i systemów umożliwiających komunikację i wymianę danych między samochodem, kierowcą a zewnętrznymi podmiotami. Systemy telematyczne w samochodach JLR składają się z komponentów sprzętowych i oprogramowania, takich jak sensory, moduły GPS, komputery pokładowe i interfejsy komunikacji bezprzewodowej.
Gdy samochód JLR jest wyposażony w telematykę, może on zbierać i przesyłać dane w czasie rzeczywistym dotyczące wydajności pojazdu, jego lokalizacji i zachowań podczas jazdy. Następnie te dane są przetwarzane i analizowane, aby dostarczyć wartościowych informacji zarówno kierowcom, jak i producentom.
Usunięcie modułu telematycznego w samochodach marki JLR może mieć pewne konsekwencje. Oto kilka z nich:
Projektujący system Telematyki (mówimy tutaj o samochodach grupy Jaguar Land Rover) niejako “włączyli” jednostkę sterującą Telematic Contlor Unit TCU w układ pozwalający na uruchomienie pojazdu, innymi słowy- bez Telematyki Jaguar, Land Rover, Range Rover nie odpali (brak pozwolenia na
rozruch). Zdarzyło nam się niejednokrotnie, weryfikować niesprawność modułu sterującego TCU, który to blokował możliwość uruchomienia, problem w całej sytuacji powstał w “czasach pandemicznych- Covidowych” mianowicie spotkaliśmy się z gigantycznym problemem dostępności nowych części zamiennych- w tym modułów TCU, na potrzeby tego typu problemów opracowaliśmy z naszymi specjalistami ze Strefy S.B.M. “możność” czasowego pominięcia modułu TCU w w systemach pokładowych, dającą możliwość “normalnego” użytkowania pojazdu, do momentu pozyskania nowej jednostki sterującej TCU.
Pominięcie modułu telematycznego w samochodach marki JLR jest możliwe w naszych oddziałach SBM, ale wiąże się z pewnymi konsekwencjami. Kierowcy, którzy rozważają taką decyzję, powinni dokładnie zrozumieć powody i potencjalne skutki usunięcia modułu telematycznego.